Hoofdstuk 2 EXPERTCASE Interview met Alex Bloemendal (Wehkamp.nl, Thomas Cook, bol.com, Euroflorist)

Alex Bloemendal is binnen “online” en “retail” werkzaam geweest voor diverse merken, zoals bol.com, Wehkamp.nl, Bijenkorf, HP, Heineken, Sony, Thomas Cook/Neckermann, Cheaptickets.nl en Euroflorist. Bloemendal is gefocust op electronic retail waarbij deelgebieden – als conversie, marketing, internet development, data, innovatie en organisatie – sterk aan bod komen en gelooft in een zogenoemde end-to-end customer experience. Alex heeft binnen zijn professie prijzen gewonnen, zoals de Usability Award, Mobile Innovation Award en samen met zijn collega’s Thuiswinkel Awards voor zowel bol.com als Neckermann. Vanuit deze achtergrond deelt hij praktische learnings in hoe een organisatie online succesvol kan zijn. Daarnaast is hij spreker op diverse (inter-)nationale E-commerce congressen en doceert hij.

Wat is jouw interpretatie van moderne E-commerce en E-business?
“De basis is de customer journey met daarin een transactiemoment.”

 

Lees verder in het Handboek E-commerce!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *