Hoofdstuk 2 en 4: Uw retail futureproof? Retail Ranking: ‘Zorg voor betere (digitale) klantbeleving in de winkel!’

Het onderzoek ‘ Retail Ranking’ van retailconsultant Q&A onder 5.000 Nederlandse consumenten blijkt dat steeds meer winkelketens in de gevarenzone komen omdat ze te weinig vernieuwen en klanten onvoldoende aan zich weten te binden. Door meer gebruik te maken van de mogelijkheden die technologie biedt, kunnen retailers de klantbeleving in hun fysieke winkels verhogen en zo zorgen voor verbinding met de klant. Recent onderzoek van Ruckus Networks onder Europese consumenten laat zien dat goede connectiviteit daarbij een belangrijke voorwaarde is.

 

Continue reading

Hoofdstuk 2 en 3 ‘Afval scheiden met gamification, realtime watercontroles plus crowdmanagement op basis van emoties’

Innofest test tijdens de komende editie zeven innovaties binnen de structuren van het showcasefestival, dat januari 2019 plaats vond in Groningen. Dank aan beter afval scheiden dankzij gamification, op diverse plekken in de stad realtime watercontroles en crowdmanagement op basis van emoties. 

Continue reading

Simpele, snelle mobiele weergave met eenvoudige search nu live bij Handboek E-commerce

Op veler verzoek is nu een simpele, snelle mobiele weergave met eenvoudige search nu live bij Handboek E-commerce. De search is direct zichtbaar en kan gebruikt worden. Het menu is gelijk aan de desktop (switchen is onderaan mogelijk) en de mobiel site begint direct bij de bijlagen/content bij het boek. Blijf tips en opmerkingen toezenden!

 

Promo-video Managementboek.nl van het Handboek E-commerce

 

Samenvatting

Rubriek:Marketing

O.a. met Pieter Zwart, Michel Schaeffer, Drs. Wijnand Jongen en Prof. dr. Cor Molenaar

In het ‘Handboek E-commerce’ wordt de lezer – via de noodzakelijke transitie van de E-business-meegenomen in de moderne vormen van doelgerichte E-commerce. In de transitie naar E-commerce 4.0 is niet alleen de Customer Journey Mapping door de wirwar van verkoopkanalen belangrijker dan ooit.

Ook de conversie-optimalisatie op de webshop, app, portal of het platform zorgen continu voor nieuw inzichten om nog succesvoller te worden. Het dikke, crossmediale ‘Handboek E-commerce’helpt de ondernemer, moderne manager en student een winnend E-commerce Strategie Plan (EcSP) te construeren aan de hand van praktische voorbeelden, modellen en heldere stappen.

In het kleurrijke en praktisch boek ligt focus op de Sell-side van het moderne E-business umfeld op basis van onderscheidende waardecreatie gelinkt aan de Waardeketen 2020. De promotie gebeurt op basis van een moderne E-commerce Marketingmix van 20 P’s, REAN en het 4C-model van Commerce, Consumentengedrag, Channels en Conversie.

Voor de boekbeleving maakt het ‘Handboek E-commerce’ gebruik van Augmented Reality lagen en laat het toekomstgerichte handboek de nieuwe mogelijkheden van gebruik van mixed reality, blockchain, machine en deep learning zien, in aanloop naar de succesvolle E-business 2020.

Dit alles aangevuld met meer dan 1000 extra digitale bijlagen en de inzichten van de beste E-commerce experts!

 

Hoofdstuk 1 en 2 GfK: ‘In 2023 22% boodschappen online’ #video #HECOM

Tot aan 2023 zal de Nederlandse consument alleen maar meer online gaan besteden en ook de dagelijkse boodschappen worden steeds vaker via internet besteld. Dit blijkt uit het GfK Consumentenonderzoek, dat GfK in samenwerking met onderzoeksplatform ShoppingTomorrow heeft uitgevoerd en gelijke visie en inzicht dat ook het nieuwe Handboek E-commerce deelt.

 

Volgens de ruim duizend ondervraagde consumenten wordt meer dan een vijfde van de supermarktartikelen in 2023 bij webwinkels gekocht. Daarnaast blijven consumenten de komende jaren ook in fysieke winkels komen en groeit de populariteit van marktplaatsen en buitenlandse webshops.

 

Continue reading