Online speler sanitaire voorzieningen wint weer een Shopping Award

image

Saniweb is voor het derde jaar op rij de beste webwinkel van Nederland in de categorie ‘Badkamer & Keuken’, uitgeroepen door de Shopping Awards. Ook in 2021 en 2022 mochten ze de Gouden Shopping Award in ontvangst nemen. De winnaar van deze prijs wordt deels bepaald door consumenten en deels door een panel van onafhankelijke vakexperts.
De Shopping Awards worden uitgereikt aan webwinkels en bedrijven die het beste scoren in hun categorie of vakgebied. Dit jaar deden maar liefst 262 deelnemers mee. De prijzen werden voor de 21e keer feestelijk uitgereikt op donderdag 23 maart in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee.

Lees verder

Mollie (SEO) en RRS (PPC) ontvangen Friends of Search Awards 2023

Bij de jubileumeditie van Friends of Search zijn vandaag de winnaars van de Friends of Search Awards 2022 bekendgemaakt. In de categorie ‘Beste SEO’ heeft Mollie de concurrentie verslagen. In de categorie ‘Beste SEA’ heeft RRS de overwinning behaald. 

Case Mollie: No-dip website relaunch of Mollie.com

De jury vond de ‘meedogenloze prioritering’ van SEO als onderdeel van het migratieproces van mollie.com een geweldige aanpak. De nauwe samenwerking tussen het SEO-team en het ontwikkelteam was uitstekend en een prachtig voorbeeld van disciplines die samenwerken. De resultaten waren sterk met een algemeen positief effect na de migratie, wat voor een website met zo’n brede internationale focus een zeer goede prestatie is.
Hausmann, Senior Search Engine Optimist bij Mollie:
Deze prijs beloont het harde werk dat het SEO-team van Mollie en haar partners hebben gestoken in een complex project met hoge verwachtingen. Met een genadeloze prioritering en onze liefde voor SEO, hebben we een website relaunch weten te realiseren zonder dip in de prestaties, een resultaat waar we zelfs niet van durfden te dromen! Bedankt aan de Friends of Search-jury voor hun waardering.

Lees verder

[ONDERZOEK] ‘72% Nederlandse marketing- en salesafdelingen werken langs elkaar heen’

Marketing Strategie - Gratis foto op Pixabay

Volgens de ‘Mark & Sally’-enquête in opdracht van Freshworks Inc. onder 1.200 sales- en marketingprofessionals, is er bij 72% van alle Nederlandse organisaties sprake van onvoldoende afstemming tussen de twee disciplines. Het is een uitdaging die al tientallen jaren veel verkoop en klantrelaties blokkeert. Waar al jaren wordt gesproken over het belang van klantenondersteuning, de klantervaring en bedrijven die intensief investeren in softwareoplossingen, blijkt er nog altijd sprake te zijn van een forse kloof tussen marketing en sales. Dit weerhoudt bedrijven ervan om een vlekkeloze klantervaring te bieden.

Marketing weet leads te genereren; sales worstelt met de conversie

Een opmerkelijke onderzoeksbevinding is dat marketing en sales in 2020 op verschillende manieren door de pandemie werden getroffen. 46% van alle marketeers maakte melding van een daling van het aantal gegenereerde leads. 58% van alle salesprofessionals zag de omzet dalen. Hieruit valt af te leiden dat de marketingafdeling ondanks de coronacrisis in staat was om leads te genereren, maar dat sales er niet in slaagde om die leads met hetzelfde tempo in klanten te converteren. De conclusie moet luiden dat een gebrekkige afstemming tussen sales en marketing een flinke impact heeft op het bedrijfsresultaat.

Lees verder

Hoofdstuk 1 ‘Connected consument verwacht hyper-gepersonaliseerde experience’ #traag

 

De resultaten van het jaarlijkse Global Customer Experience Benchmarking Report  met als titel ‘The Connected Customer: Delivering an Effortless Experience’. Dit persbericht betreft de Europese resultaten van het wereldwijd uitgevoerde onderzoek. Uit het onderzoek blijkt dat slechts 5 procent van de organisaties een volledig functionerende ervaring biedt, terwijl meer dan de helft (51 procent) CX als primaire onderscheidende factor ziet.

Lees verder

Hoofdstuk 1: ‘Nederlandse online consumentenbestedingen stijgen met 12% naar ruim 6,3 miljard euro’

De uitbraak van COVID-19 heeft zoals verwacht in het tweede kwartaal van 2020 een grotere impact op de e-commercesector gehad dan in de eerste drie maanden. De online bestedingen aan diensten, zoals reizen en tickets, kenden een nog sterkere daling (-45% ten opzichte van Q2 2019), maar deze werden door de groei in online uitgaven aan producten (+52%) ruimschoots gecompenseerd. De totale online consumentenbestedingen stegen daardoor met 12% naar € 6,36 miljard en in het eerste half jaar van 2020 met 4% naar € 12,40 miljard. Dit blijkt uit de meeste recente versie van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org en Retail Insiders en in samenwerking met PostNL, Betaalvereniging Nederland en Currence.

Het totale aantal online aankopen is door toedoen van corona ook sterk gegroeid: met +36% in het tweede kwartaal en met +22% in het eerste half jaar. Net als bij de online bestedingen, zien we ook hier een tegengesteld beeld tussen producten en diensten. Waar er in het tweede kwartaal 35% minder online aankopen in bijvoorbeeld vliegtickets, accommodaties en pakketreizen zijn gedaan in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, zijn de aankopen in de verschillende productcategorieën gemiddeld met 52% gestegen. Bekeken over het eerste half jaar daalde het aantal aankopen in diensten met 32% en steeg het aantal productaankopen met 34%.

 

Lees verder

#1304 Hoofdstuk 3 Amazon Business Canvas Model

Het Business Canvas Model van Amazon, we zien duidelijk warehouse als Cost structure, naast People en de digitale inrichting.

Amazon Business Model

 

#1304, 1304