Hoofdstuk 1 ‘Connected consumenten verwachten hyper-gepersonaliseerde experience’ #traag

 

De resultaten van het jaarlijkse Global Customer Experience Benchmarking Report  met als titel ‘The Connected Customer: Delivering an Effortless Experience’. Dit persbericht betreft de Europese resultaten van het wereldwijd uitgevoerde onderzoek. Uit het onderzoek blijkt dat slechts 5 procent van de organisaties een volledig functionerende ervaring biedt, terwijl meer dan de helft (51 procent) CX als primaire onderscheidende factor ziet.

Continue reading

CBS.nl: ’11 procent minder winkels in 10 jaar tijd’

webwinkels

Het aantal winkelvestigingen is in de periode 2010-2020 met ruim 11 procent gedaald. Er zijn vooral minder winkels in dvd’s en cd’s, fotocamera’s en baby- en kinderkleding dan in 2010. Tegelijkertijd vervijfvoudigde het aantal webwinkels. Dat meldt het CBS in de publicatie de regionale economie 2018: 

Het aantal webwinkels is verdrievoudigd in de periode 2010-2019. Bedrijven hebben steeds vaker een webshop en behalen steeds meer omzet uit de online verkoop. Dit geldt niet alleen voor bedrijven in de detailhandel. Ook de groothandel en industrie kunnen via internet hun producten direct aan de consument verkopen en doen dit ook steeds vaker. Het aantal webshops is in de periode 2010-2019 verdrievoudigd tot 40 duizend.

Hoofdstuk 1: Experience of Work: ‘Technologische stimulans voor betrokkenheid en productiviteit’ #onderzoek

Afbeeldingsresultaat voor work pixabay

Meer dan het salaris, de arbeidsvoorwaarden en het carrièreperspectief, is bij de strijd om talenten de mogelijkheid om makkelijk en flexibel te werken van doorslaggevend belang. Technologie speelt een cruciale rol bij het voldoen aan de verwachtingen van nieuwe en huidige medewerkers. Dat blijkt uit het onderzoek The Experience of Work: The Role of Technology in Productivity and Engagement, dat werd uitgevoerd door de Economist Intelligence Unit (EIU) en is ondersteund door Citrix. Organisaties die technologie inzetten om werkmodellen te vernieuwen en medewerkers de instrumenten geven om hun werk efficiënter en zinvoller te maken, blijken beter in staat de juiste mensen aan te trekken, kunnen hen betrokken en productief houden en verbeteren hun eigen bedrijfsresultaten.

Continue reading

Het dikke en presigieuze Handboek E-commerce 30 dagen in de top 100! #ecommerce #ebusiness #boeken

 

Het dikke en presigieuze Handboek E-commerce draait om toekomstbestendige E-commerce 4.0 en waardecreatie op basis van E-business 2020. Het crossmediale boek is crossmediaal, kent bijdragen van de beste experts – zoals Drs. Wijnand Jongen, Pieter Zwart, Michel Schaeffer, Prof. dr. Cor Molenaar, Alex Bloemendal, Drs. Hans Molenaar en Alexander van Slooten  – en is voorzien van augmented reality lagen. Het toekomstgerichte, kleurrijke boek kent 1000+ bijlagen en sociale media kanalen die dagelijks worden geüpdated.

Het boek is een crossmediale beleving en neemt de lezer – op basis van cases, onderzoeken, modellen en de praktijk – mee in de wereld van E-commerce 4.0. Het veelzijdige handboek helpt de ondernemer, webshophouder, E-commerce, marketing en communicatie -manager en de student een winnend E-commerce Strategie Plan (EcSP) te construeren. De E-commerce marketing strategie wordt opgebouwd aan de hand van praktische voorbeelden, inspiratie door experts, modellen en heldere stappen.

Om E-commerce 4.0 goed toe te kunnen passen is actuele kennis van het optimaliseren van de Customer Journey Mapping en cross-conversie-optimalisatie belangrijker dan ooit. Het boek gaat uitgebreid in op de moderne waarde creatie en sell-side van de toekomstige E-business omgeving op basis van onderscheidende waarde creatie gelinkt aan de gloednieuwe Waardeketen 2020. Ook is er veel aandacht voor promotie op basis van een moderne E-commerce Marketingmix van 20 P’s, REAN en het toepasbare 4C-model van Commerce, Consumenten-gedrag, Channels en Conversie.

Uniek aan dit boek:

  • De beste experts op gebied van E-commerce 4.0 en E-business 2020
  • Crossmediaal, augmented reality lagen en 1000+ bijlagen
  • Actueel en toekomstbestendige E-commerce marketing inzichten
  • Een duidelijke structuur en planopbouw (E-commerce Strategie Plan)
  • Inspiratie door de beste E-commerce experts uit Nederland en België

Inclusief bijbehorende website met extra materiaal! www.handboekecommerce.nl

Hoofdstuk 1 Mobiel shoppen als E-commerce disruptor

2018 en 2019 waren de jaren dat het shoppen via een mobiel apparaat (denk aan een smartphone, smartwatch en tablet), naar recordhoogte steeg. Dit duiden wij veelal aan als M-commerce. Onderzoek uitgevoerd door MasterCard en gericht op Nederland en andere Europese landen, zegt dat zeven op de tien Nederlandse consumenten een smartphone gebruiken om aankopen te doen. Ruim een kwart doet dit vaak of zelfs altijd. Kijken we naar Europa dan doen vier op de tien Europeanen minstens één keer per week online mobiele aankopen. Ter vergelijking: in Nederland is dit aantal drie op de tien. In het Verenigd Koninkrijk en Duitsland shopt bijna de helft van de mensen eenmaal per week – of vaker – via de mobiel. In beide landen zou dit 47 procent van de online shoppers zijn. In heel Europa is dit 39 procent. In totaal is mobiel winkelen goed voor een kwart van het totale winkelvolume. Nederlanders geven deze redenen aan om mobiel te shoppen:

–  de snelheid (37%); ƒ gemakkelijk aankopen doen met één klik (22%);

– een eenvoudiger navigatie (17%) op het mobiele apparaat;  – een verbeterde beveiliging (10%).

De op www.Thuiswinkel.org(/tmm/ vindbare mobiel marktmonitor (samengesteld door Gfk , PostNL en Thuiswinkel.org), geeft de volgende verdeling van de online bestedingen ingedeeld naar apparaat:

– 45% laptop;

– 29% desktop;

– 14% tablet;

– 10% smartphone;

– 1% online in winkel.

Opvallend is dat in het Verenigd Koninkrijk (22%), Ierland (21%), Spanje en Frankrijk (20%) de consumenten de verbeterde veiligheid als een belangrijke drijfveer zien om mobiel inkopen te doen. Polen (63%), Duitsers (59%) en Zwitsers (56%) lijken de meest effi ciënte mobiele shoppers te zijn. Zij geven vooral de voorkeur aan de snelheid ten opzichte van andere criteria.

 

Bekijk cases en lees verder in het Handboek Ecommerce

Hoofdstuk 1 [Onderzoek] ‘60% Nederlanders zet online aankoop niet door

 

Iets minder dan 30 procent van de Nederlandse consumenten zet een online aankoop altijd door, blijkt uit het Consumer Propensity Rapport. 11 procent van de shoppers daarentegen verlaat de winkelwagen in elk geval de helft van de tijd. 27 procent doet dit soms en 33 procent maar zelden.

Waarom laten we onze online aankopen verstoffen in een digitaal winkelmandje? Voor meer dan de helft van de Nederlanders (55%) zijn onverwacht hoge verzendkosten de reden. Een andere veelgenoemde reden is dat het product niet meer leverbaar is. 38 procent verlaat de winkelmand en komt niet terug om te checken of het product op een ander moment wel geleverd kan worden. Daarnaast klikt 32 procent van de Nederlanders wel eens een product aan om dit te vergelijken met een andere website. Komt een site minder goed uit de bus, dan blijft het item in de winkelwagen achter.

 

Continue reading

Hoofdstuk 2 en 3 ‘Afval scheiden met gamification, realtime watercontroles plus crowdmanagement op basis van emoties’

Innofest test tijdens de komende editie zeven innovaties binnen de structuren van het showcasefestival, dat januari 2019 plaats vond in Groningen. Dank aan beter afval scheiden dankzij gamification, op diverse plekken in de stad realtime watercontroles en crowdmanagement op basis van emoties. 

Continue reading

Hoofdstuk 2 en 4: Uw retail futureproof? Retail Ranking: ‘Zorg voor betere (digitale) klantbeleving in de winkel!’

Het onderzoek ‘ Retail Ranking’ van retailconsultant Q&A onder 5.000 Nederlandse consumenten blijkt dat steeds meer winkelketens in de gevarenzone komen omdat ze te weinig vernieuwen en klanten onvoldoende aan zich weten te binden. Door meer gebruik te maken van de mogelijkheden die technologie biedt, kunnen retailers de klantbeleving in hun fysieke winkels verhogen en zo zorgen voor verbinding met de klant. Recent onderzoek van Ruckus Networks onder Europese consumenten laat zien dat goede connectiviteit daarbij een belangrijke voorwaarde is.

 

Continue reading